perjantai 12. joulukuuta 2014

Asiakaslähtöisyyskampanja

Matkatelefooni- ja neljägeenettiräkkyläoperaattori DNA:lla on näköjään käynnissä vahvoja toimenpiteitä kansalaisten kius kaupallisen ilosanomansa levittämiseksi. Olen nyt muutaman kuukauden katsellut em. taholta sähköpostiini vyöryvää mainosten virtaa naama rutussa. Notta ei pirulauta. Kahden vuoden mokkulasopimukseni elää ehtoopuoltaan, joten myyntimiesten ohjelmoima tietokone on herännyt yrittämään myydä minulle lisää nettisopimusta. Kerrottakoon tietokoneelle, ettei minulle myydä mitään näin. (Tämä on niitä harvoja asioita jossa saa vapaasti heittäytyä nirppanokkaiseksi piruksi, asiakashan on kuningas...)

Mokkulanettini on kyllä pelannut ihan siedettävästi, eli tietovehkeet putoilevat välillä verkosta ja kytkeytyvät sitten siihen takaisin mielivaltaisen ajan kuluttua. Tuskinpa toimintavarmuus poikkeaa kohdallani suuresti muissakaan puljuissa. Sen sijaan en ole mielestäni ensinkään antanut operaattorille lupaa vyöryttää mainoksiaan sähköpostiini! Pitkälle toista vuotta menikin hyvin, eli postiin ei tullut kuin laskut ja sillä hyvä. Juuri laskuista känittääkin etten voi blokata noita viestejä, alkaisi pian touhu kiinnostaa perintäfirmoja... Täytynee yrittää kääntää laskut nettipankkiin.

Operaattorin nettisivuilla en löytänyt etsimälläkään asiakastietojeni hallintasivua, jossa sähköpostimarkkinoinnin voisi kieltää. Tutkiva journalismi voisi nyt olla paikallaan - asia tuntuu näet menevän yllättävän vaikeaksi, jos asiakas alkaa hamuta "peruutusvaihdetta" myyjän otteessa... Kuulette tästä vielä tällä kanavalla!

Ja siihen asiakaslähtöisyyteen; tämä asiakas lähtee heti kun saa sopimuksen purettua määräaikaisuuden päätyttyä!